background climber

Utmanaren inom personlig assistans

Personlig Assistans

Vi rekryterar nya medarbetare som gillar att ge service och som vill utveckla personlig assistans tillsammans med oss

Smart Assistans växer och rekryterar nya medarbetare

Smart Assistans växer och utvecklas. Därför söker vi nu två nya medarbetare som vill arbeta för en professionell leverans till våra kunder och medarbetare och som är med och vidareutvecklar våra tjänster och vår service.

Smart Assistans drivs av människor med mycket stor erfarenhet från tjänsteföretag inom många olika branscher, bland annat assistansbranschen, och som har en passion för service och att tjäna kunden. Assistansbranschen är ung och förbättringspotentialen är mycket stor, något som sporrar oss. . Det vi menar med god service är svårt att hitta i branschen idag. Vi skapar den moderna personliga assistansen där hög service, affärsmässighet och kundmakt är våra ledstjärnor.

Om tjänsterna

Du samordnar och planerar den personliga assistansen för våra kunder. Du arbetar med rekrytering av personliga assistenter, upprättande av anställningsbevis och bemanning samt introduktion på arbetsplatsen, personalfrågor, schemaläggning, arbetsmiljöfrågor, sjukskrivningar, sammansättning och hantering av arbetsgrupper vilket innebär coachning, kompetensutveckling av personliga assistenter, planering av utbildningar och kurser, arbetsledarfrågor, konflikthantering m.m. Du arbetar även med ekonomifrågor och sammanställning av räkningar och tidrapporter till försäkringskassan, viss fakturering av sjuklöner, kontakter med försäkringskassan och andra myndigheter samt med fackförbund. Du är också med på sociala aktiviteter med kunder och assistenter.

sol_smart_assistans_storOm dig

  • Du är positiv, öppen och mycket social samt genuint intresserad av människor
  • Du är ”landad” som människa, är trygg i dig själv samt har en egen inre kompass
  • Du är extremt lösningsorienterad och ser en utmaning i att ge toppservice i varje givet ögonblick
  • Du är strukturerad och noggrann och kan arbeta effektivt
  • Du sporras av ett högt tempo och har hög arbetskapacitet
  • Du har ingenting emot att arbeta utanför kontorstid såsom kvällar eller några helger vid kundaktiviteter, möten och resor
  • Du bör ha erfarenhet av rekrytering samt förmåga att kunna läsa människor

Du får gärna ha erfarenhet från branschen och det är meriterande om du har kunskap om och erfarenhet av LSS eller personlig assistans eller annan erfarenhet av människor med funktionsnedsättning samt erfarenhet av bemanning och schemaläggning.

Om Smart Assistans

Vi är ett företag som erbjuder personlig assistans med mycket hög servicegrad. Vi har tillkommit på många assistansberättigades begäran om assistans på ett modernt, affärsmässigt och kundtillvänt sätt. Vi har kontor i Mörby Centrum och flyttar snart in i nya fräscha lokaler i Stockholms innerstad och kontor centralt i Visby. Du kommer att arbeta både i Stockholm och på Gotland.

Vi erbjuder ett spännande arbete i ett växande företag som utmanar branschen och hela synen på personlig assistans. Arbetet är väldigt omväxlande och dynamiskt och du arbetar tillsammans med grundarna av bolaget som är passionerade sitt arbete och får sin energi av kunderna och medarbetarna. Du har en stor möjlighet att forma och påverka tjänsteinnehållet och utvecklingen tillsammans med oss och gå i bräschen för att skapa det moderna assistansföretaget.

Tjänsterna är tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Tillträde omgående. Ansökan skickas till kontakt@smartassistans.se och märks ”Personaladministratör”.